Gwarancja na kotły i piecyki gazowe – co muszę wiedzieć i o czym pamiętać!
Dlaczego należy pamiętać o przeglądach gwarancyjnych swoich urządzeń gazowych?
Ile lat gwarancji ma mój piecyk czy kocioł gazowy?
Co muszę zrobić, żeby nie stracić gwarancji na piec gazowy?
Kto ponosi koszty przeglądów gwarancyjnych? Kiedy wykonać przegląd gwarancyjny?
Kto może wykonać przegląd gwarancyjny?
Dlaczego zaprzyjaźniony pan Kaziu nie może przedłużyć gwarancji ani wykonać serwisu gwarancyjnego?
Znasz te pytania? Na pewno :) A znasz odpowiedzi na nie? Tu już trudniej z odpowiedzią, prawda?
Postaramy się ułatwić zrozumienie systemu gwarancji na urządzenia gazowe różnych marek, zamieszczając najważniejsze elementy, których musimy dopilnować jako Klienci i użytkownicy kotłów i piecyków gazowych.
1. Montaż piecyka, kotła gazowego – Instalator musi zostawić kartę gwarancyjną i podbić ją imienną pieczątką z uprawnieniami. Jeśli kupujesz urządzenia we własnym zakresie, sprzedawca musi opieczętować kartę gwarancyjną własną pieczęcią.
2. Do montażu pieca uprawnieni są tylko instalatorzy z uprawnieniami. Niektórzy producenci wymagają, aby ich urządzenia montowali instalatorzy z ich autoryzacją – koniecznie sprawdź w gwarancji! Brak montażu przez autoryzowanego instalatora może skutkować problemem z pierwszym uruchomieniem piecyka czy kotła.
3. Jeśli producent wymaga pierwszego uruchomienia zadbaj, aby zrobił to instalator, który montuje urządzenie albo autoryzowany serwis producenta (wykaz serwisów do uruchomienia „0”, pierwszego uruchomienia znajdziesz na stronie producenta). Bez uruchomienia zerowego gwarancja może być nieuznana (warunki gwarancji w karcie gwarancyjnej)
4. Każdy producent zaleca albo wymaga corocznych przeglądów/ serwisu, które zazwyczaj są odpłatne. Bez nich gwarancja nie będzie honorowana. Każdy przegląd powinien być „wbity” w książkę gwarancyjną i zgłoszony/potwierdzony na platformie internetowej producenta (jeśli producent takową prowadzi)
5. Upewnij się, że serwis wykonujący przegląd gwarancyjny ma do tego kwalifikacje, czyli jest Autoryzowanym Serwisem danego producenta. Każdy serwis, aby obsługiwać serwisy gwarancyjne zobowiązany jest do cyklicznych szkoleń prowadzonych przez Producentów, a po wykonanym szkoleniu dostaje certyfikat świadczący o tym, że szkolenie zostało ukończone z pozytywnym wynikiem.
6. Koszt przeglądów gwarancyjnych oraz przedłużenia gwarancji ponosi Klient.
7. Przegląd gwarancyjny należy wykonać przed upływem pierwszego roku użytkowania, (niektórzy producenci wskazują np. że między 10 a 12 miesiącem użytkowania), a kolejne przed upływem drugiego czy trzeciego roku użytkowania. TERMIN WYKONANIA JEST BARDZO WAŻNT!
8. Wielu producentów oferuje możliwość wykupienia gwarancji na kolejne lata, po zakończeniu podstawowego okresu gwarancyjnego, który zazwyczaj trwa 24 miesiące.
Reasumując: Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z treścią karty gwarancyjnej, aby uniknąć niemiłych rozczarowań w momencie, kiedy trzeba będzie skorzystać z naprawy gwarancyjnej.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej wiedzy i umiejętności.
Pracownicy firmy Sandergaz